Steunfractielid

6. Jan Brinkman

Over 6. Jan Brinkman

Even voorstellen!

Sinds 1976 woonachtig in de gemeente Ommen. Daarvoor op meerdere plaatsen in Nederland gewoond.

Lid geworden van de PvdA in Lelystad in 1972. Actief lid geworden in 1974 toen we verhuisd waren naar Oosterland op Schouwen-Duiveland.

In de gemeente Ommen, naast activiteiten in het afdelingsbestuur, nog een periode lid geweest van de gemeenteraad. Een uitdagende functie.

Terugkijkend op de jaren in Ommen sinds 1976 is het een open deur om te constateren dat er heel veel is veranderd.  Veranderingen in de persoonlijke sfeer, veranderingen in de leefomgeving, veranderingen in de maatschappij, veranderingen in de rol van de overheid (zowel landelijk als ook in de gemeente).

Het is ook een open deur om te veronderstellen dat veranderingen ook op zullen treden in de komende jaren. Welke dat zijn en welke invloed ze zullen hebben op de burgers in de gemeente Ommen is lastig te voorspellen. (wie had twee jaar geleden kunnen bedenken dat we in een situatie terecht zouden komen zoals nu  met een wereld vol onzekerheden ten gevolge van een virusbesmetting).

En toch zullen we met elkaar vorm moeten geven aan de veranderingen die er aan komen. Vormgeven aan de toekomst betekent keuzes maken. Niet pas als de toekomst daar is, maar zo goed mogelijk proberen in te spelen op de te verwachten ontwikkelingen. Zowel voor de korte als de langere termijn.

Voor wat betreft de gemeente Ommen is de gemeenteraad een belangrijk platform om keuzes te maken.

De gemeente Ommen is een mooie gemeente om in te wonen, te werken en te recreëren. Dat  willen we ook graag zo houden en waar mogelijk nog beter maken.

De PvdA in de gemeente Ommen heeft een inspirerend verkiezingsprogramma opgesteld waarmee de keuzes voor de toekomst kunnen worden vormgegeven.

Ik kan als kandidaat op de lijst voor de gemeenteraad dat programma van harte ondersteunen.