11 december 2021

Hilbert Moerman wederom lijsttrekker van PvdA Ommen

PvdA Ommen heeft besloten om, na een jarenlange samenwerking met de afdeling Hardenberg, zelfstandig verder te gaan. “Het verlangen naar een eigen afdeling met een eigen signatuur groeide en deze splitsing is in goede harmonie tot stand gekomen”, aldus het bestuur van de PvdA-afdeling Ommen.

In de eerste ALV, die onlangs plaatsvond, werden ook de kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezing van 2022 gepresenteerd en door de vergadering bevestigd. “Met trots stellen wij onze huidige fractievoorzitter, Hilbert Moerman, ook nu weer voor als lijsttrekker voor de komende termijn. Waarschijnlijk geen onbekende want hij zit al sinds 2014 in de Raad voor de PvdA, als fractievoorzitter. En dat niet alleen: de ouderen herinneren zich ongetwijfeld nog de andere Moerlieden: vader en grootvader van Hilbert, met een geweldige staat van dienst als raadslid en wethouder. Ook zij stonden voor een solidair Ommen. Dit zal Hilbert ook nu weer gaan uitdragen als nieuwe lijsttrekker”, aldus het bestuur.
Op de tweede plaats staat Simone Pol-de Ruiter, sinds jaren fractielid en regelmatig optredend in de commissievergaderingen. Plaats drie wordt bezet door de actieve René van der Linde uit Lemele. Op plaats 4, 5, 6 en 7 staan Erik Slagter, Jan-Paul van Mantgem, Jan Brinkman en Marietje Luttekes, als enthousiaste en betrokken leden van de Partij van de Arbeid.